Skip to content
  • Startside
  • Produkter
    • Ansigt
      • Rensning
      • Ansigtstonic
      • Serum
      • Øjencreme
      • Ansigtscreme
      • Gezichtsolie
      • Exfoliering
      • Wimpers
      • BB-crème
      • Zonnebrandcrème
      • Nachtcrème
    • Krop
      • Handcrème
      • Voetcrème
      • Lichaamsolie
      • Relax cream
    • Productlijnen
      • Herbal
      • Natural
      • Sun Care
  • Vores historie
  • Ansvarlighet
  • Inspiration
  • Veelgestelde vragen
  • Kontakt os
Menu
  • Startside
  • Produkter
    • Ansigt
      • Rensning
      • Ansigtstonic
      • Serum
      • Øjencreme
      • Ansigtscreme
      • Gezichtsolie
      • Exfoliering
      • Wimpers
      • BB-crème
      • Zonnebrandcrème
      • Nachtcrème
    • Krop
      • Handcrème
      • Voetcrème
      • Lichaamsolie
      • Relax cream
    • Productlijnen
      • Herbal
      • Natural
      • Sun Care
  • Vores historie
  • Ansvarlighet
  • Inspiration
  • Veelgestelde vragen
  • Kontakt os

Home » Fortrolighedspolitik

  • Startside
  • Produkter

    Produkttype

    Alle produkter

    Ansigt

    Rensning
    Ansigtstonic
    Serum
    Øjencreme
    Ansigtscreme
    Ansigtsolie
    Exfoliering
    Øjenvipper
    BB Creme
    Solcreme
    Natcreme

    Krop

    Håndcreme
    Fodcreme
    Kropsolie
    Relaxcreme

    Produktserier

    Herbal

    Denne pro-age-serie er udviklet i Norden for at opfylde behovene hos voksen hud. Den indeholder masser af økologiske urter, planteekstrakter og olier af høj kvalitet.

    Natural

    Mild naturkosmetik udviklet i Norden til ung og sensitiv hud. Dermatologisk testet.

    Sun Care

    Regelmæssig brug af solbeskyttelse beskytter huden mod solskader og for tidlig ældning. Produkterne i serien er designet til at opfylde standarderne for naturlig kosmetik og er velegnede til alle hudtyper.

  • Vores historie
  • Ansvar
  • Certifikater
  • Inspiration
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Kontakt os

Fortrolighedspolitik

Opdateret 22.09.2025
Erklæring om fortrolighedspolitik er blevet udvidet, specificeret og afklaret

INDHOLD:

1. Hvem er vi?
2. Hvor modtager vi persondata fra?
3. Hvilke oplysninger har vi om dig?
4. Hvor længe opbevarer vi dine data?
5. Hvordan og hvorfor behandler vi dine personoplysninger?
6. Videregivelse og overførsel af oplysninger
7. Hvordan beskytter vi dine data?
8. Hvordan bruger vi cookies?
9. Hvordan kan jeg udøve mine rettigheder til mine personlige data?
10. Opdatering af denne fortrolighedspolitik

Vi værner om dine personlige oplysninger!

Da vi tager beskyttelsen af vores kunders personlige oplysninger meget alvorligt, vil alle personlige data blive behandlet i henhold til den aktuelle databeskyttelseslov/GDPR, der er vedtaget af EU.
Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan vi indsamler personlige data, samt hvilke slags oplysninger vi behandler, og hvordan vi gør det. Den vil også gøre dig bekendt med dine rettigheder.

Denne erklæring forklarer, hvordan vi behandler personlige oplysninger i vores register, og hvilke rettigheder den registrerede har.

1. Hvem er vi?

Hvis du har bestilt hos os, er du kunde hos STR Nordic Oy (momsnummer FI28928265). STR Nordic Oy er en del af STR Global Group Oy-gruppen. De dataansvarlige er tilsammen STR Nordic Oy og STR Global Group Oy (momsnummer FI23421641), som er moderselskabet for STR Global Group Oy-gruppen. Kontaktpunktet for den fælles dataansvarlige er STR Nordic Oy.

Hvis der er spørgsmål relateret til databehandling eller dataregistrering, bedes du kontakte vores kundeservice via e-mail (kundeservice@hohde.dk).

Yderligere information

Følgende virksomheder er en del af koncernen:

STR Global Group Oy (2342164-1, Finland)
STR Nordic Oy (2892826-5, Finland)
STR Nordic AS (923 264 701, Norge)
Soome Tervisetooted OÜ (12737711, Estland)
HOHDE OÜ (16279808, Estland)
ProBambu OÜ (16245241, Estland)

2. Hvor modtager vi personlige oplysninger fra?

Vi modtager personlige oplysninger, når kunder afgiver ordrer. Vi modtager også personlige oplysninger, når nogen kontakter vores kundeservice. Vi indsamler også oplysninger fra registrerede personer til markedsføringsformål. Vi indsamler personoplysninger fra kunder til brug for forbrugeranmeldelser.

Til telemarketing brug kan vi også erhverve kontaktinformationer fra lovlige formidlere over personer, der allerede har givet deres samtykke til telemarketing. Vi gemmer kun disse oplysninger i en begrænset periode.

Bemærk venligst, at i tilfælde, hvor vi er nødt til at behandle dine personoplysninger på grund af kontraktlige forpligtelser, kan der være visse konsekvenser, hvis vi ikke modtager disse oplysninger fra dig.

Yderligere information

Hvis vi er i besiddelse af dine personlige data, har vi modtaget dem af en af følgende grunde:

2.1 Ordrer

Hvis du har afgivet en ordre direkte på vores hjemmeside eller via et link til vores hjemmeside på sociale medier eller i en e-mail, over telefonen, gennem kundeservice eller ved hjælp af en anden kanal, har vi modtaget dine personoplysninger direkte fra dig.

2.2 Kontakter

Hvis du har kontaktet vores kundeservice via e-mail, udfyldt en formular eller brugt andre kanaler, har vores kundeservice modtaget dine personoplysninger.

2.3 Erhvervede kontaktinformationslister

Til telemarketing brug kan vi også erhverve kontaktinformationer fra lovlige formidlere over personer, der allerede har givet deres samtykke til telemarketing. Vi gemmer kun disse oplysninger i en begrænset periode. Inden vi ringer, sikrer vi, at dit nummer ikke er på en “ring ikke til mig”-liste.

2.4 Egne marketinglister

I visse situationer indsamler vi personoplysninger direkte fra registrerede personer til markedsføringsformål. Hvis en person separat har tilmeldt sig tele- eller e-mailmarkedsføring, vil brugen af ​​deres oplysninger til den pågældende markedsføring blive behandlet i henhold til denne privatlivspolitik.

2.5 Forbrugeranmeldelser

Ved indsendelse af forbrugeranmeldelser er personoplysninger potentielt blevet indsamlet direkte fra den registrerede person. Hvis forbrugeranmeldelser er blevet indsamlet via et anonymt spørgeskema, indeholder anmeldelsen ikke personoplysninger. I situationer, hvor en person afgiver sine personoplysninger via et spørgeskema eller for eksempel besvarer en af ​​vores undersøgelser eller udfylder en produktanmeldelsesformular på vores side via Trustmary, er de personoplysninger, der er inkluderet i anmeldelsen, modtaget direkte fra den registrerede person. Personoplysninger vil blive behandlet i henhold til denne privatlivspolitik. Se afsnit 6 for information om brugen af ​​Trustmary.

2.6 Kontraktlig forpligtelse til at give oplysninger

Bemærk venligst, at vi enten i første omgang kan anmode om oplysninger fra dig ved afgivelse af en ordre, eller i tilfælde af at vi har brug for at behandle yderligere oplysninger på et senere tidspunkt for at opfylde vores kontraktlige forpligtelser over for dig. I tilfælde, hvor vi ikke modtager de nødvendige oplysninger, kan det have konsekvenser for vores mulighed for at opfylde visse dele af kontrakten, for eksempel manglende oplysning om en gyldig leveringsadresse til modtagelse af det bestilte produkt eller en e-mailadresse til modtagelse af ordrebekræftelser. Når du indgår en kontrakt med os, er du ansvarlig for at give os de nødvendige oplysninger.

I tilfælde, hvor ordrer skal refunderes til dig, kan manglende oplysning om et gyldigt bankkontonummer, som vi kan rette refusionen mod, resultere i, at vi ikke kan yde en refusion, da vi primært bruger den samme metode til at refundere betalingen, som oprindeligt blev foretaget til os.

3. Hvilke oplysninger har vi om dig?

De oplysninger, vi har om registrerede personer, er begrænset til den relation, vi har til den registrerede. Vi kan have dit navn og telefonnummer og/eller e-mailadresse samt postadresse. Hvis du har bestilt hos os, har vi også din ordre- og betalingshistorik og -oplysninger samt andre oplysninger relateret til din kundekonto. Kontakthistorikken for vores kunder og alle andre, der kontakter virksomheden, gemmes også, herunder yderligere oplysninger angivet i indholdet af e-mails osv. Se afsnit 8 for information om cookieoplysninger.

Du har ret til at kontakte os og anmode om at se de data, vi har om dig.

Yderligere information

3.1 Nye kundeerhvervelser

Vi kan foretage salgsfremmende opkald til enkeltpersoner, der har givet deres samtykke til at modtage salgsfremmende opkald fra os, men som ikke er vores kunder. Vi har begrænset kendskab til sådanne personer: navn, telefonnummer og muligvis adresse samt omfanget af deres samtykke. Hvis et salgsfremmende opkald til en ny kunde fører til afgivelse af en ordre, bekræftes oplysningerne hos kunden.

I tilfælde, hvor udtrykkeligt samtykke kræves af kunden for at foretage salgsfremmende opkald, vil dette samtykke blive indhentet og dokumenteret.

Hvis du har tilmeldt dig en af ​​vores telefon- eller e-mailmarkedsføringslister, har vi de kontaktoplysninger, du har givet os: telefonnummer og/eller e-mailadresse og eventuelt for- og efternavn.

3.2 Personlige data om kunder og potentielle kunder

Vi har følgende oplysninger om vores kunder: navn, muligvis telefonnummer, adresse, postnummer, by, kundenummer, muligvis deres e-mailadresse, ordrehistorik, muligvis deres e-mail- eller beskedhistorik, hvis de har kontaktet vores kundeservice via e-mail eller besked, samt eventuel historik for tidligere salgsfremmende opkald.

Vi har også e-mail-historikken og historikken om tidligere salgsfremmende opkald fra personer, der ikke er vores kunder, men som har en historik hos os.

Forbrugeranmeldelser kan indeholde en persons navn, selvom den pågældende person ikke på anden vis er i vores kunderegister (for eksempel i tilfælde, hvor de har brugt produktet og efterladt en anmeldelse, selvom de ikke selv har bestilt det hos os).

Hvis det er relevant, gemmer vores system IP-adresser på enheder, der foretager ordrer.

3.3 Salgsfremmende telefonopkald og kundeservicedata

Vi optager ikke eventuelle marketingopkald eller opkald til vores kundeservice uden at vi har fået samtykke.

3.4 Følsomme personoplysninger og cpr-nummer

Vi gemmer ingen følsomme data i vores kunderegister (for eksempel etnisk oprindelse, identitetskode osv.). Vores nuværende registreringer af optagelser af telefonopkald og e-mail-udvekslinger med kundeservice kan indeholde følsomme helbredsoplysninger om kunder, hvis kunden selv har givet disse helbredsoplysninger på eget initiativ. Disse oplysninger behandles ikke til yderligere formål, og vi bestræber os på at slette disse oplysninger så hurtigt som muligt. Således beder vi vores kunder om ikke at give os denne type personlige oplysninger.

Hvis du betaler for produkter med en ekstern betalingsgateway, kan du blive bedt om yderligere identifikation, såsom din identitetskode, med henblik på for eksempel at kontrollere din kreditværdighed i henhold til betingelserne for brug af den pågældende tjeneste. Vi modtager ikke disse oplysninger og kan ikke anvende dem.

3.5 Børns personlige data

Grundlæggende behandler vi ikke børns personlige data. Imidlertid kan vi muligvis ikke kontrollere kundens alder ved internetsalg. Ikke desto mindre har vores vilkår og betingelser beskrevet, at vores produkter er tilgængelige for køb for personer over 18 år, da forbrugeren skal kunne indgå en kontrakt med os om køb af varer gennem et abonnement. Derfor overtræder personer under 18 år, der forsøger at købe vores produkter og indgå et abonnement på egen hånd, generelt vores vilkår og betingelser, og vi har ikke bevidst til hensigt at behandle deres personlige oplysninger.

Hvis mindreårige stadig ønsker at afgive ordrer i vores onlinebutik, skal de enten separat have nået den lovlige minimumsalder for at indgå kontrakter på egen hånd, gøre det sammen med deres forældre eller have indhentet deres forældres samtykke til at afgive ordrer og vil separat informere os om dette samtykke, afhængigt af situationen, for at kontrakten kan være juridisk bindende, og for at vi kan behandle den mindreåriges personlige oplysninger.

3.6 Bankoplysninger

I tilfælde af at kunden har behov for at blive refunderet eller refunderet for køb af et produkt, har vi de bankkontooplysninger, som kunden har oplyst.

3.7 Tekniske data

Når du afgiver en ordre via et link på sociale medier eller gennem vores hjemmeside, indsamles visse tekniske oplysninger såsom logdata på det tidspunkt. For yderligere information om data gennem cookies, se afsnit 8.

4. Hvor længe gemmer vi dine oplysninger?

Personlige oplysninger gemmes kun, så længe det er nødvendigt, eller indtil kunden beder os om at fjerne dem fra vores register. Kundedata opbevares generelt så længe, man er kunde, samt i forskellige perioder derefter til forskellige opbevarings- og brugsformål, men ved markedsføring til potentielle kunder vil personoplysningerne kun blive opbevaret i en begrænset periode.

Ved ny kundeerhvervelse via telefon anvendes datalister, som normalt opbevares i tre måneder.

Vi optager ikke telemarketingopkald uden din tilladelse. Hvis du giver dit samtykke til at optage opkaldet, opbevares optagelsen i tre måneder.

Oplysningerne om dem, der har givet deres samtykke til markedsføringsformål, gemmes, indtil enten samtykket eller opbevaringsperioden udløber.

Oplysningerne om dem, der har bestilt hos os, opbevares i vores register i ti år efter behandling af den sidste ordre eller forsendelse.

Hvis du ikke er vores kunde, gemmes alle e-mails, der er sendt til kundeservice, indtil de automatisk slettes fra vores database. Hvis du er vores kunde, gemmes alle e-mails, du eventuelt har sendt til kundeservice, på din kundekonto i henhold til vores opbevaringsperioder.

Oplysninger gemmes som en del af forbrugeranmeldelser, så længe vi har tilladelse, eller indtil oplysningerne er anonymiserede, og personen ikke længere kan identificeres.

Vi er forpligtet til at gemme nogle oplysninger i endnu længere tid på grund af forskellige love (for eksempel Regnskabsloven).

Yderligere information

4.1 Personoplysninger online

Personoplysninger, der er anført i forbrugeranmeldelser, er tilgængelige på hjemmesiden, indtil personen potentielt har tilbagekaldt sin tilladelse til brugen af ​​de personlige oplysninger, eller de personlige oplysninger slettes fra anmeldelsen. Hvis der er mulighed for at efterlade en produktanmeldelse via Trustmary på hjemmesiden, vil de personlige oplysninger blive gemt, indtil personen anmoder os om at slette anmeldelsen fra Trustmarys tjeneste. Se afsnit 6 for yderligere information om brugen af ​​Trustmary.

4.2 Personoplysninger og erhvervelse af potentielle kunder per telefon

Hvis vi har modtaget dine oplysninger som en del af en liste til telemarketing, gemmer vi oplysningerne, så længe du har givet dit samtykke til lagring af oplysningerne, og så længe formidleren af listen tillader det, eller indtil du trækker dit samtykke tilbage.

Listerne opbevares normalt i tre måneder. Hvis marketingopkaldet fører til en kundeerhvervelse, vil dine kontaktoplysninger blive kontrolleret, før de overføres til vores kundedatabase, og vil blive bevaret, så længe du forbliver vores kunde.

Hvis en person har tilmeldt sig en af ​​vores tele- eller e-mailmarkedsføringslister ved at give os samtykke, vil de oplysninger, der indsamles ved tilmeldingen, blive gemt på den pågældende liste, indtil enten samtykket eller opbevaringsperioden udløber.

4.3 Lagring af telefonsalgsoptagelser og opkaldsregistreringer

Vi gemmer ikke marketingopkaldsoptagelser, medmindre du har givet dit samtykke til at optage opkaldet. Opkaldene opbevares normalt i tre måneder med henblik på at kontrollere ordrer og i tilfælde af uklarheder eller konflikter.

Andre logposter fra telefonopkaldet gemmes i systemet i to år, hvorefter de automatisk slettes.

4.4 Opbevaring af kunders e-mails

Alle e-mails, som er blevet sendt til vores kundeservice, gemmes i vores kunderegister med andre kundeoplysninger. E-mails slettes sammen med sletning af andre kundedata, når kundeforholdet ophører.

4.5 Kunde- og ordreoplysninger

Alle kunders personlige oplysninger og ordreoplysninger opbevares i ti år efter, at deres sidste ordre er afsendt. Opbevaringsperioden starter fra det senest afsendte abonnementsprodukt før kontraktens opsigelse.

Vores abonnenters (de kunder, der har et abonnement hos os) kundeforhold anses for at begynde fra det øjeblik, en abonnementsordre er afgivet. Det samme kundeforhold kan indeholde mere end ét abonnement. Personlige oplysninger, der er inkluderet i kundeforholdet, opbevares i kunderegisteret i ti år fra den sidste afsendelse af det sidste gyldige abonnement. Kundeforholdet slettes efter dette tidspunkt.

Når kundeforholdet er afsluttet, anonymiseres person- og ordreoplysningerne i vores kundedatabase og slettes fra vores salgsdatabase, hvis det er nødvendigt.

4.6 Hvor længe opbevarer vores leverandører dine personoplysninger?

Vi har leverandører til at hjælpe os med forskellige aspekter af vores behandling og overfører visse oplysninger til dem i forbindelse med disse aktiviteter. (Se afsnit 6.1 for forskellige typer leverandører.) Leverandører opbevarer kun oplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de tjenester, de leverer til virksomheden, eller kun så længe opbevaringen har et juridisk grundlag. De er derefter forpligtet til at slette alle data i henhold til vores aftaler med dem i overensstemmelse med forudbestemte opbevaringsperioder.

Leverandører må aldrig opbevare personoplysninger til egne formål, undtagen i tilfælde af at de fungerer som en separat dataansvarlig for bestemte behandlinger eller på grund af juridiske forpligtelser til opbevaring af oplysninger, for eksempel et regnskabskontor, der har brug for at opbevare bogføringsoplysninger for at opfylde sine egne juridiske forpligtelser.

4.7 Opbevaring af oplysninger om markedsføringstilladelser

Hvis du har givet samtykke til direkte markedsføring via telefon, opbevarer vi samtykket, så længe vi opbevarer dine personoplysninger, eller indtil du tilbagekalder samtykket.

Hvis en kunde har givet samtykke til e-mail-markedsføring, vil en registrering af dette samtykke blive gemt i to år efter den sidst afsendte e-mail. Hvis kunden har modtaget e-mailmarkedsføring på baggrund af kundeforholdet, men har gjort indsigelse mod dette, vil denne framelding blive gemt sammen med kundens personoplysninger, indtil disse oplysninger slettes.

4.8 Opbevaring af juridisk information

Selv hvis personoplysninger slettes eller anmodes om at blive slettet fra bestemte lister eller databaser, kan de personoplysninger, der kræves ved lov (for eksempel regnskabsloven, forpligtelser til dokumentation af samtykke, salgsregistreringer, andre juridiske forpligtelser), muligvis være juridisk nødvendige at bevare. Disse data bruges dog kun til de formål, der er angivet i love og regler, der gælder for virksomheden baseret på, hvor virksomheden er registreret eller aktiv.

For oplysninger, der ikke kan slettes, er opbevaringen af ​​disse oplysninger baseret på de lovlige opbevaringsperioder og vil blive slettet, når det ikke længere er nødvendigt at opbevare dem. For eksempel skal oplysninger, der skal opbevares af virksomheden til regnskabsformål, opbevares i mindst seks år efter det regnskabsår, hvor salget fandt sted.

4.9 Data anonymisering

For at opretholde vores systems funktioner korrekt anonymiseres nogle vigtige oplysninger (såsom data relateret til ordrer), i stedet for at de slettes, når opbevaringsperioden udløber. Ved at gøre dette vil der ikke være nogen forbindelse mellem de bevarede data og en bestemt kunde, men det muliggør systemets normale funktion. For mere information, se ”Retten til sletning/Retten til at blive glemt” længere nede.

4.10 Anmodninger om adgang fra registrerede

Hvis anmodningen om adgang er fremsat via de typiske kundeservicekanaler, er opbevaringsperioden den samme som generelt for kundeservicekorrespondance. I tilfælde, hvor anmodningen om adgang fra registrerede involverer yderligere behandling og brug af STR Global Group Oys databeskyttelsesrådgiver, er opbevaringsperioden tre år, efter at anmodningen om adgang er blevet fuldstændig behandlet, med undtagelse af sager, der skal opbevares i yderligere tid af juridiske årsager.

5. Hvordan og hvorfor behandler vi dine personlige oplysninger?

Vi bruger de registreredes personoplysninger til at levere tjenester omkring køb af produkter, direkte markedsføring, forsendelse af produkter, opretholdelse af forholdet til kunden samt til at udvikle vores overordnede drift.

Hvis der gives samtykke, bruger vi vores kunders data til at informere dem om interessante tilbud via telemarketing.

Vi udfører elektronisk direkte markedsføring på grundlag af samtykke. Vi kan dog sende marketingmails til vores eksisterende kunder om nogle interessante tilbud, og kunderne vil have mulighed for frit at framelde sig.

Vi bruger også personlige oplysninger til træning, statistik og for at opfylde juridiske forpligtelser.

Yderligere information

Vi bruger kun dine personlige oplysninger af berettigede årsager som anført i EU’s generelle databeskyttelsesforordning. Disse årsager belyses yderligere nedenfor.

I henhold til EU’s generelle databeskyttelsesforordning er legitim interesse det lovlige grundlag for behandling af personoplysninger til for eksempel markedsføring, til videnskabelige eller historiske forskningsformål eller til statistiske formål. Dog er disse underlagt kontrol (balancetest) og kan tilsidesættes for at beskytte den registreredes rettigheder og friheder. Vi udfører også kompatibilitetstest i tilfælde, hvor oplysninger behandles ud over det oprindelige formål.

5.1 Erhvervelse af nye kunder

Vi kan muligvis erhverve kontaktoplysningslister over forbrugere, der har givet deres samtykke til direkte markedsføring til erhvervelse af nye kunder via telefon. Vi bruger muligvis informationsformidlere til at erhverve sådanne lister. Informationsformidleres ret til at behandle personlige oplysninger er baseret på samtykke. Hvis nogen har tilmeldt sig en af ​​vores tele- eller e-mailmarketinglister, vil vi enten foretage telemarketingopkald eller sende dem marketing-e-mails, afhængigt af den type liste de har tilmeldt sig. Retsgrundlaget for dette er samtykke.

5.2 Ordreopfyldelse og behandling af returneringer

Vi behandler personoplysninger for at opfylde ordrer og levere bestilte produkter til vores kunder. Vi bruger også leverandører, der tager sig af logistikken omkring forsendelse og levering af produkterne til kunden. Retsgrundlaget for at opfylde kundernes ordrer er opfyldelsen af ​​kontrakten.

Vi behandler også personoplysninger i forbindelse med behandling af returneringer og reklamationer samt ved refusion af betalinger. Retsgrundlaget for dette er opfyldelsen af ​​kontrakten.

5.3 Direkte markedsføring via telefon

Vi ringer kun til vores kunder og tilbyder dem nye og interessante tilbud, hvis de har givet deres samtykke.

5.4 Beskyttelse mod svindel

Hvis kunden har ladet fakturaer være ubetalte, ikke har opfyldt sine andre kontraktlige forpligtelser eller bevidst har givet vildledende oplysninger, kan vi bruge visse personoplysninger til beskyttelse mod bedrageri. Grundlaget for dette er legitim interesse.

5.5 Opkrævning af betalinger

Hvis kunder har forfaldne fakturaer, kontakter vi dem med påmindelser, og hvis det ikke er til nogen nytte, overfører vi opkrævningen af ​​betalingerne til et inkassobureau. Det juridiske grundlag for dette er legitim interesse.

5.6 Generel kommunikation med kunder

Vi kan behandle dine personoplysninger for at sende dig meddelelser vedrørende status på din ordre eller mulige problemer med levering eller forsendelse. I relevante situationer kan vi også kontakte en kunde eller potentiel kunde på deres anmodning om at kontakte dem. Grundlaget for dette er opfyldelsen af ​​kontrakten.

5.7 Elektronisk direkte markedsføring

Vi udfører elektronisk direkte markedsføring på basis af samtykke. Vi kan dog sende marketingmails til vores eksisterende kunder om nogle interessante tilbud, og kunderne vil have mulighed for frit at framelde sig. Dette er baseret på legitim interesse.

5.8 Statistisk rapportering, undersøgelser og anmeldelser

Vi udarbejder statistik om salg, kundekreds og kampagner – dette bruges til salgshåndtering. Grundlaget herfor er legitim interesse.

Det er muligt at efterlade produktanmeldelser via spørgeskemaer eller separat via hjemmesiden. Formålet med produktanmeldelser er at dele forbrugernes anmeldelser af reel brug af produkter med andre kunder og potentielle kunder. Vi modtager også produktfeedback til produktudviklingsformål.
Vi udfører også undersøgelser med det formål at udarbejde statistik. Retsgrundlaget er enten legitim interesse eller samtykke. I tilfælde hvor anmeldelsen offentliggøres via Trustmary, er retsgrundlaget samtykke.

5.9 Regnskabsmæssige og andre juridiske forpligtelser

Vi bruger dine personlige data til at opfylde reglerne i love, domstole og afgørelser truffet af embedsmænd. Personoplysninger behandles regelmæssigt med det formål at opfylde Regnskabsloven. Andre forskellige juridiske forpligtelser vedrører opbevaring af oplysninger til journalføring, selvom oplysningerne ikke på anden måde aktivt behandles i forbindelse med forretningsaktiviteter.
Det juridiske grundlag for dette er juridisk forpligtelse.

5.10 Levering af onlinetjenester

Personoplysninger skal behandles for at kunne levere de onlinetjenester, som den besøgende på webstedet har anmodet om, for eksempel for at de kan få information om produkter, de er interesserede i, og købe dem via vores websted. Dette involverer behandling af IP-adressen for at vise webstedet. Personoplysninger behandles også af leverandører. Retsgrundlaget for dette er opfyldelse af kontrakten.

Enhver yderligere behandling af onlinetjenesterne, som ikke er anmodet af den besøgende, og som ikke er nødvendig for levering af tjenesterne, sker med separat samtykke fra den besøgende. Se information om cookies for yderligere information.

5.11 Uddannelse og kvalitetskontrol

Personoplysninger behandles med henblik på uddannelse af nye medarbejdere samt til generelle kvalitetskontrolformål. Personoplysninger kan omfatte oplysninger, der er inkluderet i kundeservicebehandling (såsom oplysninger i kundeservice-e-mails) og personoplysninger, der er indeholdt i kunderegisteret (såsom kundemappe og forsendelsesoplysninger). Retsgrundlaget er legitim interesse.

5.12 Gennemgang og ændring af kundeoplysninger og andre rettigheder

Kundeoplysninger skal behandles for at bekræfte identitet, ændre i oplysninger og opfylde andre anmodninger fra den registrerede. Behandling i forbindelse med forbrugeraftalen er en opfyldelse af aftalen. Behandling som følge af en anmodning om indsigt fra den registrerede sker på baggrund af en retlig forpligtelse.

5.13 Målrettet markedsføring

Personoplysninger og oplysningerne om dine køb vil blive brugt til at præsentere dig for annoncer, som vi mener, du vil være interesseret i. Dette gøres for eksempel online via sociale medier. Retsgrundlaget er legitim interesse.

6. Videregivelse og overførsel af oplysninger

Vi bruger kontrahenter til forsendelse af produkter, til salg og systemstyring samt til platforme og udarbejdelse af statistik. Vi overfører også oplysninger inden for koncernen til tekniske formål og med det direkte formål at udføre behandlingen for at opfylde aftalen med kunden.

Vi bestræber os på at behandle så mange personoplysninger som muligt inden for EØS. Nogle behandlinger udført af vores kontrahenter involverer overførsel af data uden for EØS.

Når vi bruger kontrahenter, giver vi dem kun de oplysninger, de har brug for til udførelse af deres opgaver. Vi sælger eller giver ikke personlige data til tredjeparter til deres egen markedsføring.

Vi bruger sociale medieplatforme til markedsføringsformål. Da vi har en forretnings-Facebook-konto, er vi fælles controllere med Meta Platforms Ireland Limited.

Yderligere information

6.1 Overførsel af data til kontrahenter/tredjeparter

Vi frigiver data til vores kontrahenter og tredjeparter i forbindelse med transaktioner, leveringer og visse reklameformål, så vi er i stand til at udføre vores tjenester. Tredjeparter inkluderer følgende:

  • IT-tjenester
  • Logistikpartnere
  • Transporttjenester
  • Regnskabskontorer
  • Banker
  • E-mail, sociale medier og direkte marketing-partnere
  • Inkassobureauer

Ovennævnte leverandører og databehandlere kan ikke i nogen situation bestemme at anvende ​​de data, der videregives til dem, til egne formål. Under strenge betingelser modtager de kun data, der er relevante, så de kan udføre den service, de tilbyder, til de specifikke formål, vi har defineret. De kan ikke opbevare data længere end anvist og som aftalt i vores databehandlingskontrakter med dem.

I tilfælde af at en leverandør (vores databehandler, der også kan fungere som en separat dataansvarlig, såsom en bank) er juridisk forpligtet til at opbevare eller behandle oplysningerne i en længere periode, falder den yderligere opbevaring eller behandling ind under den pågældende leverandørs egne juridiske forpligtelser, og leverandøren fungerer som dataansvarlig for den behandling, der kræves af dem i henhold til loven.

a) Markedsføringsformål

Af de kunder, der har givet deres samtykke til telemarketing, kan vi overføre listerne, der indeholder deres personlige data, til vores kontrahenter til telemarketingformål. Vi overfører kun data om personer, der har givet deres samtykke til direkte markedsføring.

b) Logistik

Vi bruger kontrahenter, der udfører levering af produkterne, og de modtager kun de nødvendige oplysninger til at udføre deres opgave.

c) Tekniske systemer

Vi bruger tekniske systemer, der er lavet og vedligeholdt af tredjeparter til styring af kundedata, telemarketing, ordrer og e-mails og også til forskellige slags analyser.

d) Opkrævning af ubetalte betalinger

I situationer, hvor kunden har forfaldne fakturaer og ikke har betalt på trods af flere påmindelser, videregiver vi kundens personlige data i forbindelse med opkrævning af disse fakturaer og overfører de ubetalte fakturaer til tredjeparter, der leverer opkrævningstjenester.

6.2 Overførsel af data uden for EØS

Vi bestræber os på at behandle så mange personoplysninger som muligt inden for EØS. Nogle behandlinger udført af vores kontrahenter involverer overførsel af data uden for EØS. Overførsler til lande uden for EØS sker baseret på en af ​​følgende 1) Europa-Kommissionens tilstrækkelighedsbeslutninger om, at et lands databeskyttelse er på samme niveau som i EØS, eller 2) Standardkontraktbestemmelser samt eventuelle supplerende foranstaltninger for at sikre, at dataene overføres og behandles på samme niveau som inden for EØS.

I visse tilfælde overfører enten vi eller de databehandlere, vi bruger, oplysninger til USA. Europa-Kommissionen har besluttet, at EU-US Data Privacy Framework (EU-US DPF) giver et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for behandling af personoplysninger i et tredjeland.

Hvis dataoverførsler ikke kan foretages på baggrund af ændringer i beslutninger om tilstrækkelighed eller de foranstaltninger, en databehandler har truffet, arbejder vi på at sikre, at dataene overføres til en databehandler, der opfylder vores krav til databeskyttelse uden for EØS, eller at data vil blive behandlet inden for EØS.

6.3 Fælles controllerskab med Meta

Meta Platforms Ireland Limited (i det følgende benævnt “Meta”) og STR Nordic Oy er fælles controllere i det omfang, der er relevant for vores facebookside. Meta behandler personoplysninger i overensstemmelse med de gældende regler om privatlivspolitik, information vedrørende artikel 13(1)(a) og (b) i GDPR kan findes online: (https://www.facebook.com/about/privacy) ). Meta er primært ansvarlig for at følge databeskyttelseslovgivningen og varetage datasikkerheden samt den registreredes rettigheder ved brug af deres tjenester. Vi er underlagt Metas Controller Addendum. (Se venligst: https://www.facebook.com/legal/controller_addendum)

Vi modtager kun de data, som andre facebookbrugere også kan se: navne, offentlige billeder og anden offentlig information for individuelle brugere. Det juridiske grundlag for dette er legitim interesse. Personlige data overføres ikke fra facebooksiden eller fra kommentarsektioner til noget andet system uden en separat underretning. Dog registreres nogle data, såsom private beskeder, der formidler information om ændringer i ordrer, i andre systemer.

Dine personlige oplysninger kan bruges til for eksempel rapportering, reklame, udførelse af konkurrencer og lodtrækninger, modtagelse af feedback og dels til køb af reklameplads fra Meta samt måling af annoncers ydeevne. Alle data, der er afgivet frivilligt, såsom deltagelse i lodtrækninger, sker med deltagerens samtykke eller kontrakt og indsamles af os til vores formål. Sammen med Meta indsamler vi generel information om handlinger såsom likes, besøg på vores side, kommentarer til indlæg, private beskeder og statistik relateret til indlæg.

Vi bruger dine personlige data til at målrette annoncer og skabe målgrupper på Facebook. På denne måde kan vi give dig den mest relevante information om vores produkter, som kan have din interesse. Dette gøres på to måder: Vi overfører vores kunders kontaktoplysninger til Meta for at målrette vores annoncering på sociale medier. Denne delte information bruges kun til formål, der er bestemt af os. I dette tilfælde fungerer vi som dataansvarlig og Meta som behandler af personoplysninger. Vi målretter også annoncering til dem, der endnu ikke er vores kunder i henhold til Metas Custom Audiences. Dette gøres på baggrund af legitim interesse.

Du har ret til at gøre indsigelse mod overførsel af dine personlige data til målrettede formål på sociale medier. Kontakt os venligst for at give os besked om din indsigelse mod behandlingen.

Vi bruger Page Insights til at behandle data, og derfor er vi underlagt Page Insights Controller Addendum. (Se venligst: https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum) Vedrørende cookies brugt på vores hjemmeside, se vores Cookiepolitik. I forhold til Metas brug af cookies, se venligst Metas oplysninger om cookies.

Hvis du ønsker at bruge dine private datarettigheder (for eksempel vedrørende sletning af dine data), fordi du har ”liked” vores facebookside, eller hvis du følger den, bedes du kontakte dine lokale Meta-repræsentanter.

Dataanmodninger vedrørende Page Insights vil blive videresendt til Meta. For mere information om, hvordan Meta bruger persondata, det juridiske grundlag for brugen af ​​disse data, og hvordan man udøver rettigheder, se venligst: https://www.facebook.com/about/privacy

6.4 Brug af Trustmary

Vi bruger Trustmary til at indsamle kundefeedback, anmeldelser og anbefalinger. Trustmary er en tjeneste, der hjælper os med bedre at forstå vores kunder gennem forskellige undersøgelser såsom NPS og CSAT og til at bruge vores tilfredse kunders meninger i form af offentlige anmeldelser i vores markedsføring. Afhængigt af undersøgelsestypen overføres forskellige oplysninger om vores kunder til Trustmary, hvor vi fungerer som dataansvarlig og Trustmary som databehandler. De overførte oplysninger kan omfatte kundens navn, telefonnummer, e-mailadresse, mulig organisation, kundebillede og feedback, anmeldelse eller anbefaling i tekst- eller videoformat. Vores kunder ser og godkender de oplysninger, der sendes, når de besvarer undersøgelsen i Trustmary. Trustmary videregiver ikke oplysningerne eller bruger dem til egne formål i strid med deres servicevilkår. For mere information henvises til Trustmarys servicevilkår.

6.5 Frigivelse af data til myndigheder

Vi har ret og pligt til at videregive personoplysninger om registrerede til myndighederne i forbindelse med udførelse af deres anmodninger i overensstemmelse med EU-lovgivning eller lovgivning i en medlemsstat.

6.6 Intern koncerndataoverførsel og -dataansvar

Data overføres inden for koncernen på grund af de parter, der er ansvarlige for dataansvar, kundeforhold og tekniske systemer.

a) Fælles dataansvar

Størstedelen af ​​koncernens behandling falder inden for rammerne af det fælles dataansvar, hvor ansvarsområderne enten er STR Nordic Oy’s, STR Global Group Oy’s eller i fællesskab mellem de to virksomheder. Kundeforholdet sker altid i forhold til den virksomhed, der markedsfører produktet, og er anført i forbrugeraftalen.

b) Databehandling

Enhver yderligere behandling af personoplysninger, der falder uden for rammerne af det fælles dataansvar mellem STR Nordic Oy og STR Global Group Oy, er afhængig af databehandleraftaler mellem forskellige virksomheder i koncernen i forhold til tildelte medarbejder- og systemressourcer.

Forskellige virksomheder i koncernen kan være ansvarlige for forskellige aspekter af behandlingen. Databehandlingsoverførsler inden for koncernen overholder databehandleraftaler, og de parter, der fungerer som databehandlere, behandler ikke dataene til formål uden for det, der er angivet af den dataansvarlige.

c) Anmodninger om indsigt fra registrerede

STR Nordic Oy håndterer primært anmodninger om indsigt fra registrerede (DSAR’er), der fremsættes via kundeservice. I visse tilfælde kan anmodningen om indsigt fra registrerede dog overføres fra STR Nordic Oy’s kundeservice til koncernens databeskyttelsesrådgiver (DPO). Databeskyttelsesrådgiveren vil bistå med at besvare DSAR’erne, selvom anmodningen specifikt vedrører behandling, som STR Nordic Oy primært er ansvarlig for som dataansvarlig, og som ellers ikke ville vedrøre STR Global Group Oy’s eget ansvar som dataansvarlig.

6.7 Salg eller involvering i en fusion

I tilfælde af at enten et datterselskab eller koncernen som helhed er involveret i et salg eller fusion, har koncernen ret til at overføre alle personoplysninger til de respektive parter som følge af salget. Koncernen har den legitime interesse i at udføre sådanne handlinger, hvis det vurderes at være i koncernens interesser i fremtiden.

I tilfælde af at et af koncernens datterselskaber ville være involveret i en koncernintern fusion eller et opkøb, vil data relateret til opfyldelsen af ​​sådanne handlinger blive overført til disse formål.

7. Hvordan beskytter vi dine oplysninger?

Vi beskytter dine oplysninger med tekniske og organisatoriske handlinger, der sikrer, at dine data er beskyttet i vores systemer.

Yderligere Information

Vores personlige datafil eksisterer kun som elektroniske filer. Dette register er beskyttet med adgangskoder, kryptering og firewalls. Det er kun enkelte personer, som har ret til at have adgang til registret – deres adgang er begrænset og er i overensstemmelse med deres rolle. Enhver, der bruger filen, har underskrevet en livslang fortrolighedsaftale vedrørende filens indhold. Kontrahenten, der har ansvaret for vores systemer, er ansvarlig for tilstrækkelige tekniske og organisatoriske handlinger, der sikrer den fysiske og tekniske beskyttelse af filen. Kontrakterne med kontrahenter definerer, hvad kontrahenter kan gøre, og hvad de ikke kan gøre med disse data.

8. Hvordan bruger vi cookies?

Cookies er små datafiler, som gemmes på brugerens enhed gennem internetbrowseren. De har en personlig identifikator, som gør det muligt at identificere brugeren.
Cookies hjælper os med at gøre vores hjemmeside mere brugervenlig og gør det muligt for os at videreudvikle vores services. Derudover bruges cookies til målrettet markedsføring. En bruger bliver imidlertid ikke individualiseret kun gennem cookies.

Vi har givet flere oplysninger om, hvilke typer cookies vi bruger, hvor længe de opbevares, hvad de gør, hvem de overfører data til og din ret til at give samtykke og tilbagekalde samtykke i vores separate cookiepolitik. Læs mere om vores brug af cookies her.

Læs mere om vores brug af cookies her.

9. Hvordan kan jeg udøve mine rettigheder til mine personlige oplysninger?

Hvis du er i vores register, har du visse rettigheder baseret på EU’s generelle databeskyttelsesforordning. Du har ret til at vide, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Du har ret til at få adgang til dine personoplysninger, der findes i vores register, samt til at kræve at få rettet eventuelle fejlagtige oplysninger, slette dine data og forbyde videregivelse af personoplysninger.

Du har ret til at give dit samtykke til direkte telefonmarkedsføring samt tilbagekalde det samtykke, du har givet. Du har ret til at give dit samtykke til e-mail-marketing samt tilbagekalde det samtykke, du har givet. Du har ret til at fravælge e-mailmarkedsføring, hvis du har modtaget markedsføring på baggrund af dit kundeforhold. Endelig har du har ret til at indgive en klage over vores aktiviteter til en databeskyttelsestilsynsførende.

Derudover har du ret til at få svar på dine spørgsmål inden for den tidsramme, der er defineret i GDPR (1 måned). Vi sigter dog altid mod at handle hurtigere end det.

Yderligere information

9.1 Du har ret til at få adgang til dine personlige oplysninger i vores filer

Disse data kan videregives til dig, når vi i tilstrækkeligt omfang har identificeret, at personen, der beder om dataene, er dig. Oplysningerne kan videregives til dig enten via telefon, via e-mail eller post. I tilfælde af gentagne anmodninger om videregivelse per post opkræver vi rimelige gebyrer baseret på administrative omkostninger (EU’s generelle databeskyttelsesforordning, artikel 15.3).

Hvis det er relevant, kan du få transskriptioner af opkaldsoptagelser på din anmodning, eller du kan komme for at lytte til optagelserne på et af vores kontorer efter aftale.

9.2 Du har ret til at kræve rettelse af eventuelle fejlagtige oplysninger eller at få slettet dine data

Hvis du bemærker, at vi har fejlagtige oplysninger om dig, bedes du informere os om dette. Vi vil derefter rette disse med det samme.

9.3 Du har ret til at til- eller fravælge direkte telefonmarkedsføring og e-mail-marketing og tilbagekalde tidligere givet samtykke til direkte telefonmarkedsføring og e-mail-marketing.

Du kan give dit samtykke til telemarketing, og du kan også når som helst trække dette samtykke tilbage. Den nemmeste måde at gøre dette på er ved at kontakte vores kundeservice.

Vi kan sende dig e-mails baseret på din købshistorik og dit kundeforhold. Du kan dog til enhver tid framelde dig.

Du kan give dit samtykke til e-mail-markedsføring, og du kan trække det samtykke, du allerede har givet, tilbage. Hver marketing-e-mail indeholder en afmeld-knap i e-mailen, som der kan klikkes på for at tilbagekalde samtykke til e-mail-marketing og slette e-mailadressen fra e-mail-marketinglisten.

Kunder kan også gøre indsigelse mod markedsføring på sociale medier ved at kontakte vores kundeservice.

9.4 Du har ret til at begrænse eller gøre indsigelse mod behandlingen af ​​dine personoplysninger.

I visse situationer har du ret til at anmode om begrænsning af behandling eller gøre indsigelse mod behandlingen i stedet for sletning af oplysninger. Du kan kontakte os i dette tilfælde.

9.5 Du har ret til at indgive en klage over vores aktiviteter til databeskyttelsesmyndigheden

Hvis du mener, at vi har krænket din ret til beskyttelse af dine personlige oplysninger, har du ret til at indgive en klage over vores aktiviteter til databeskyttelsesmyndighederne.

Da den dataansvarlige er baseret i Finland, kan du indgive en anmeldelse til din egen databeskyttelsesmyndighed eller til den finske databeskyttelsesombudsmand fra følgende link: https://tietosuoja.fi/en/notification-to-the-data-protection-ombudsman

9.6 Du har ret til sletning (retten til at blive glemt)

Du har ret til at anmode om, at alle dine personlige oplysninger bliver slettet fra vores systemer. Denne ret kaldes ”retten til at blive glemt.” I dette tilfælde sletter vi alle dine personlige data fra alle vores systemer. Sletning af personlige data er ikke altid muligt – for eksempel hvis du har ubetalte fakturaer, eller hvis der er en igangværende retssag. Ligeledes kan vi ikke slette nogen oplysninger, som kræves af Regnskabsloven.

Hvis du har indgivet en anmeldelse via Trustmary eller en anden undersøgelse, kan du separat anmode om sletning af anmeldelsen.

9.7 Du har ret til at få et svar på dit spørgsmål inden for den tidsramme, der er defineret i GDPR

Vi vil besvare alle spørgsmål vedrørende fortrolighedspolitik ”uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder inden for en måned efter modtagelse af anmodningen” (GDPR 12.3). Alligevel er vores mål at give dig de ønskede oplysninger på et klart tidligere tidspunkt.

9.8 Du har ret til at anmode om overførsel af dine personoplysninger til et andet system.

De oplysninger, du har givet os, kan overføres fra vores systemer til et andet. Hvis du ønsker at modtage dine oplysninger i et maskinlæsbart format, vil de blive leveret til dig i dette format.

9.9 Ret til ikke at være genstand for automatiseret afgørelsestagning

Dine personoplysninger vil ikke blive behandlet automatisk, herunder profilering, som ville have juridiske eller lignende virkninger, uden at du kan kræve menneskelig indblanding i processen. I øjeblikket træffer vi ikke afgørelser eller profilerer baseret på automatiseret behandling, der ville have juridiske virkninger for dig, og mennesker er involveret i sådanne beslutninger.

10. Opdatering af privatlivspolitik

Vi opdaterer vores privatlivspolitik regelmæssigt, så vi kan tage højde for eventuelle fremskridt inden for love og regler, nye forhold samt ændringer i politikker og procedurer.

Vores privatlivspolitik er synlig på vores hjemmeside og har en dato, der angiver, hvornår den er blevet opdateret. Hold dig venligst opdateret om ændringer i vores privatlivspolitik ved regelmæssigt at tjekke for opdateringer på vores hjemmeside. Hvis der er foretaget større ændringer i politikken, vil vi informere dig på yderligere måder i overensstemmelse med, hvilke ændringer der er foretaget, og hvilke registrerede ændringerne gælder for. Vi kan for eksempel bruge meddelelser på vores hjemmeside, e-mail eller meddelelser med vores forsendelser.

Opdateringsmeddelelse 22.09.2025
Fortrolighedspolitikken har fået foretaget følgende ændringer:

  • afklaret retsgrundlag for markedsføring (kunder og ikke-kunder) i hele teksten
  • visse oplysninger blev omorganiseret i forskellige afsnit for at tydeliggøre politikkens omrids
  • generelle afklaringer foretaget i hele teksten for at forbedre forståeligheden og bedre beskrive behandlingen, herunder følgende emner:
  • opdateret informationen om og præciseret ordren vedrørende følgende emner: undersøgelser og produktanmeldelser samt vores egne markedsføringslister og aktiviteter (afsnit 2, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 4, 4.1, 4.2, 4.7, 5, 5.1, 5.7, 5.8)
  • tilføjet information om forpligtelse til at give oplysninger i henhold til kontrakt (afsnit 2.6)
  • præciseret formulering om behandling af børns data (afsnit 3.5)
  • præciseret information om opbevaring af opkaldsregistreringer (afsnit 4.2, 4.3)
  • præciseret information om kunders anmodninger om kontakt (afsnit 5.6)
  • præciseret opbevaring af personoplysninger vedrørende kundeoplysninger i kunderegisteret og opdateret opbevaringsperioden angivet i afsnit til ti år (afsnit 4.5)
  • yderligere præcisering af juridiske forpligtelser, der pålægges virksomheden til opbevaring af kundeoplysninger (afsnit 4.8, 5.10)
  • skitseret databehandling og opbevaring af registreredes adgang anmodninger om bedre klarhed (afsnit 4.10)
  • tilføjet information om træning og kvalitetskontrol (afsnit 5.11)
  • tilføjet information om brugen af ​​EU-US Data Protection Framework til dataoverførsler (afsnit 6.2)
  • tilføjet information om behandling af personoplysninger ved brug af Trustmary i produktanmeldelser (afsnit 6.6)
  • bedre beskrevet databehandling mellem fælles dataansvarlige samt databehandlingen inden for koncernen generelt (afsnit 6.7)
  • afklaret visse registreredes rettigheder i forskellige situationer (afsnit 9.3, 9.4, 9.6, 9.8, 9.9)
  • alle andre opbevaringsperioder angivet i privatlivspolitikken forbliver gældende; de ​​angivne opbevaringsperioder er bedre i overensstemmelse med hinanden efter afklaringer vedrørende opbevaring af oplysninger i kunderegisteret og juridiske forpligtelser til opbevaring af oplysninger
Tidligere opdateringer

Opdateringsmeddelelse 15.11.2023
Fortrolighedspolitikken har fået foretaget følgende ændringer:

  • ændringer af navnet på koncernens moderselskab (afsnit 1). Suomen Terveysravinto Oy er nu STR Global Group Oy. Den dataansvarlige i den fælles datakontrol er den samme, firmanavnet er blot ændret. Denne navneændring medfører ikke ændringer i behandlingen af ​​de registreredes personoplysninger på nogen måde.

Opdateringsmeddelelse 27.10.2022
Fortrolighedspolitikken har fået foretaget følgende ændringer:

  • Der er blevet foretaget præciseringer af visse dele for at forbedre forståeligheden
  • Flere oplysninger om lagring af e-mail-historik er blevet tilføjet (afsnit 4.4)
  • teksten om kunder og abonnenter blev ændret for bedre at beskrive behandlingen af personoplysninger (især afsnit 4.5)

Opdateringsmeddelelse 23.8.2022
Fortrolighedspolitikken har fået foretaget følgende ændringer:

  • afklaring om controller

Opdateringsmeddelelse 13.6.2022
Fortrolighedspolitikken har fået foretaget følgende ændringer:

  • rettelser i grammatik, kortfattethed og forståelighed af politikken
  • opdateringer og afklaring af, hvordan oplysninger behandles for at afspejle ændringer i behandlingen i koncernen
  • afklaring om controller, tilføjelse af datterselskaber og virksomhedsskik (afsnit 1)
  • yderligere oplysninger tilføjet vedrørende oplysninger, vi har om den registrerede (afsnit 3)
  • Yderligere oplysninger om de formål, som data behandles til (afsnit 5)
  • generel afklaring om overførsel af data (afsnit 6)
  • præcisering af overførsler til uden for EØS (eller nye oplysninger om overførsler uden for EØS) (afsnit 6.2)
  • opdateringer til information om fælles controllerskab med Meta, også under hensyntagen til fremtidige ændringer i markedsføringspraksis, og hvordan man fravælger målrettet markedsføring på sociale medier (afsnit 6.5)
  • afklaring af registreredes rettigheder i henhold til GDPR (afsnit 9)

STR Nordic Oy
Sarkiantie 409
38200 Sastamala, Finland
kundeservice@hohde.dk

Business ID: 2892826-5, Finland
(VAT FI28928265)

Fabrikant
HOHDE Finland FI23421641
Sarkiantie 409
38200 Sastamala, Finland

Fortrolighedspolitik
Tilgængelighedspolitik
Vilkår og betingelser
Ofte stillede spørgsmål
Cookiepolitik
Cookie-indstillinger